Ce sa NU faci ca sa ai un bronz frumos!

L`Erbolario ne provoaca la o campanie de informare despre expunerea la soare, campanie la care eu am raspuns afirmativ!


Toata lumea se pricepe la sfaturi, toata lumea iti spune ce sa faci ca sa fii asa si pe dincolo... toata lumea dramatizeaza daca vii acasa ars de soare, dar eu astazi va spun cum am comis-o eu in aceasta vacanta si de ce m-a ars soarele.

Hai intai sa lamurim ce inseamna bronzul si SPF-ul.
Cand ne expunem la soare pielea produce o cantitate mai mare de melanina cu rolul de a proteja patrunderea ultravioletelor in straturile profunde ale pielii. Aceasta melanina produsa de piele este chiar mult-ravnitul bronz!
Melanina singura nu reuseste sa apere pielea asa ca avem nevoie de creme cu SPF, adica produsele cosmetice inbogatite cu antioxidanti naturali care formeaza o bariera impotriva razelor UVA si UVB. SPF este de fapt un factor de timp care intazie aparitia arsurilor de soare. Mai exact daca fara protectie pielea se arde dupa 15 minute, cu un produs cu SPF 10 arsurile vor aprea dupa 10 ( SPF) x15 ( timpul standard de expunere fara protectie ) = 150 minute... suna bine, nu este asa?
Acum sa ma dau si eu in randul lumii si sa va spun ce sa NU faceti daca vreti sa aveti un bronz frumos!

NU va intindeti lenese pe sezlong dupa ce ati beneficiat de un relaxant masaj pe plaja. Eu asta am facut anul acesta... m-am lasat rasfatata cu un masaj relaxant si am uitat sa reaplic crema SPF asa ca nu mi-a trebuit mai mult de treizeci de minute sa simt pielea cum ma arde. Nu a fost foarte tragic, dar este posibil sa mi se cojeasca pielea.... bronzul meu frumos
NU evitati apa si ceaiurile cand sunteti pe plaja. Hidratarea este foarte importanta tot timpul anului, dar expunerea la soare faciliteaza deshidratarea. Puteti bea apa plata sau ceaiuri reci. Cafeaua sau sucurile nu aduc aport de hidratare asa ca mai bine NU.
Crema cu protectie NU se aplica atunci cand deja ai ajuns pe plaja. Aplica un strat fin inainte sa pleci din casa. Eu pentru acest pas as alege SpraySole, cu spf 30 si calitati antiinbatranire. Este racoritor, fresh si un cocktail de ulei de argan si extract de goji.


Cremele after-sun NU sunt doar pentru cand vor aparea arsurile solare, ci ajuta la hidratarea pielii si refacerea barierei naturale de protectie.Adesea aceste creme sunt inbogatite cu aloe vera sau alte ingrediente reparatoare.
NU te speria de exfoliere. Este necesara exfolierea blanda la distanta de cateva zile pentru a reinnoi pielea si bronzul sa fie uniform.
NU te grabi sa te bronzezi din primele ore de plaja. NU te expune intre orele 11.00 Am si 16.00 Pm. Expunerea trebuie sa fie progresiva, la fel si gradul SPF. Ce vreau eu sa spun? Expune-te mai putin in primele zile si aplica o crema cu SPF mai mare... poti peste doua zile sa maresti timpul de expunere si sa micsorezi  gradul de protectie.

As mai avea cate ceva de spus, dar NU vreau sa va bat la cap prea mult cu NU... NU...NU cand intentia mea a fost de un mare DA bronzului frumos, sanatos si uniform.

Tare as vrea sa imi impartasiti trucurile voastre de bronzare.

Pana data viitoare,
Kisses from Dana!


Etichete: ,